«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

پایان پر حاشیه عاشقانه‌های «بچه مهندس»

  • کد خبر: ۲۹۳۶۵
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
  • ۱
پایان پر حاشیه عاشقانه‌های «بچه مهندس»
به بهانه گاف قسمت پایانی یک مجموعه تلویزیونی
محبوبه عظیم زاده/ شهرآرانیوز - سری سوم از سریال «بچه مهندس» هم تمام شد، اما حاشیه‌ها و حرف و حدیث‌های درباره آن همچنان برقرار است. ماجرای جدیدی که این سریال را دوباره بر سر زبان‌ها انداخته است برمی گردد به تیتراژ پایانی آن بعد از پخش پشت صحنه و حسن ختام برنامه. خلاف تیتراژ پایانی سریال که احسان‌خواجه امیری آن را خوانده است، موسیقی پایان بندی نهایی این فیلم به سرود خاطره انگیز «ای ایران» اختصاص پیدا کرد، اما نسخه‌ای که تک خوانی نبود و به نسخه همخوانی یکی از خوانندگان زن لس آنجلسی اختصاص داشت.‌

نمی‌دانم!
هجمه‌ای که به سرعت و با قدرت به واسطه این اتفاق ایجاد شد، باعث شد تا علی غفاری، کارگردان اثر، در صحبت هایش درباره سریال به این قضیه هم اشاره کند و درباره آن بگوید: «این را که در این هم آوایی چگونه صدای خواننده لس آنجلسی تشخیص داده شده نمی‌دانم.» او حتی گفت که هنوز هم نسبت به این موضوع مشکوک است، چون تا کنون سندی پیدا نشده است که این خانم در یک هم آوایی حضور داشته باشد. غفاری البته در ادامه صحبت هایش در این باره گفت که اگر دست خودم بود ترجیح می‌دادم صدای استاد بنان پخش شود که خیلی هم خاطره انگیز است، اما ظاهرا تلویزیون تمایلی نداشته تا این سرود به صورت تک خوان اجرا شده باشد.

انگلیسی صحبت کردن خنده دار و خواستگاری منحصر به فرد
حاشیه‌هایی که درباره سریال بچه مهندس در فضای مجازی به راه افتاد البته کم نیست و تنها محدود به این مورد نمی‌شود. پیش از این وقتی که سری دوم این مجموعه روی آنتن بود و ماجرای علاقه جواد و مژگان به یکدیگر داشت پررنگ‌تر و جدی‌تر می‌شد، خیلی‌ها معتقد بودند صحنه حضور این ۲ در کنار هم که در آستانه جدا شدن از یکدیگر بودند، با توجه به سن و سال اندکشان چندان صحیح نبوده است. سری سوم سریال، اما تقریبا در خلق حاشیه‌های این چنینی رکورد زد. از جنجال حذف نام روزبه حصاری به عنوان نقش اصلی سریال گرفته که در رابطه با آن گفت که سورپرایز است، تا سکانس خواستگاری تینا وصال از مسعود تابش و ابراز علاقه به او و در قسمت پایانی هم سکانس خواستگاری جواد جوادی از مرضیه‌توفیقی. انگلیسی صحبت کردن نچسب مژگان و پدرش هم از بدو ورود به سریال پای صحبت‌ها و حتی شوخی و خنده‌های زیادی را باز کرد. سعید کریمی، بازیگر نقش مسعود تابش در این مورد گفته است: «من موافق این اتفاق هستم، اما به شرطی که همه جوانب بررسی شود. دختر‌ها به نسبت پسر‌ها آسیب پذیرترند و ممکن است با شنیدن جواب منفی از لحاظ روحی دچار مشکلات فراوانی شوند. کافی است در این مورد کمی منطق را چاشنی احساسمان کنیم و از علاقه طرف مقابل به خودمان مطمئن باشیم. در این صورت فرقی نمی‌کند چه کسی اول ابراز عشق می‌کند و نفس عمل مبارک است.» غفاری هم در رابطه با حاشیه‌هایی که درباره این سکانس ایجاد شد، اشاره کرد که این مسائل واقعا در جامعه ما وجود دارد؛ نمی‌شود آ ن‌ها را کتمان کرد و در بخشی از سریال هم وجود دارد.
بچه مهندس ۴ در راه است؟
بچه مهندس تقریبا در تمام مدتی که روی آنتن شبکه ۲ بود از بازخورد‌ها و اظهار نظر‌های مردم بهره می‌برد. خیلی از واکنش‌ها صرفا نظر‌هایی کلی در رابطه با کلیت مجموعه بود؛ اینکه بازی‌های تکراری بازیگرانش دل آدم را می‌زند، یا دیالوگ‌های گل درشت و موقعیت‌های زیادی تصنعی آن باعث شده است سریال باورپذیر نباشد. البته که در این میان عده‌ای هم بودند که سریال را دوست داشتند و پسندیدند. با این حال بیشترین واکنش مردم نسبت به این سریال برمی گردد به همان سکانس‌ها و صحنه‌هایی که پربازدیدتر و حاشیه ساز شد. «والا تا حالا چندین و چند بار شده دخترا بهم گفتن بیا من و بگیر. اشکالی نداره» یا «خیلی هم خوبه. منو مرحومه خانومم همین تجربه رو داریم. ۱۸ سال به خوشی با هم زندگی کردیم و الان هم در کهولت ۱۰ ساله مجردم. دارم با اون خاطره‌ها زندگی می‌کنم.» این‌ها بخشی از واکنش کاربران بعد از تماشای صحنه ابراز علاقه تینا به مسعود بود. کاربر دیگری گفته بود: «من یکی که نمی‌پسندم. اصلا می‌دو نید اگه دختره نه بشنوه چقد دلش می‌شکنه؟»، «یه سری سنتا همون قدیمی بمونه بهتره.» و دیگری نیز پیشنهادی ارائه کرده بود مبنی بر اینکه «درستش اینه از یه دوست مشترک کمک می‌خواست و نظر پسره رو می‌فهمید.» پایان بندی سریال هم البته چندان از دید مردم دور نماند و ظاهرا بعضی‌ها چندان دل خوشی از آن نداشتند. کاربری گفته بود: «واقعا سریال‌های ایرانی آخرش مسخرس، همه رو چندماه سرکار می‌ذارن. حیف وقتی که آدم بخواد تلف کنه جلوی تلویزیون.»، «خدا وکیلی هندی‌ها هم دیگه این طوری دیالوگ نمی‌گن.» با این حال حسن‌ختام سریال به مذاق عده‌ای هم حسابی خوش آمده است: «بهترین سکانس سریال موفق بچه مهندس ۳ همین سکانس خواستگاری جواد از مرضیه بود.» با تمام حواشی پیش آمده برای این سریال حالا باید دید که بعد از ۳ فصل آیا از فصل چهارم این سریال هم خبری می‌شود یا نه. نکته‌ای که کارگردان سریال در مورد آن گفت: «تا زمانی که بنده و تهیه کننده به طرح و داستان قدرتمندی نرسیم که مطمئن شویم بهتر از بچه مهندس‌های قبلی است، سراغ «بچه مهندس ۴» نمی‌رویم، اما اگر یک ایده درجه یک داشتیم، با کمال میل سراغ ادامه داستان می‌رویم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هانیه
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
سلام.تو رو خدا فصلِ بعدیش رو هم بسازید.صحنه سکانس خواستگاری جواد از مرضیه هم عالی بود.مرسی.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->